sobota 11. října 2014

Amy&Roger: Na Cestě (Morgan Matsonová)‎


Autor: Morgan Matsonová
Český název: Amy&Roger: Na Cestě
Originální název: Amy and Roger's Epic Detour

  Je dobré, když vás knížka donutí něco cítit - své o tom jistě ví ti, kdo četli např. Hvězdy nám nepřáli od Johna Greena. Jsou však i knihy, které vás donutí něco chtít - a tím nemyslím nakupovat kabelky značky Prada nebo proměnit se ve věrnou kopii hlavní hrdinky knihy. Tím chtít myslím zažít dobrodružství - roadtrip.
  O tom, že existují knihy o cestování - tím myslím příručky a cestopisy jsem věděla. No o tom, že existuje kniha Amy&Roger: Na cestě, jsem se dozvěděla až, když ji vydalo v českém překladu nakladatelství CooBoo.


  Knihy o road tripu dvouch lidí napříč Státy mě oslovila hned jak jsem viděla náhled stránek. Kniha je totiž trošičku zvláštní - obsahuje fotky (ne že by snad jiné knihy fotky neobsahovaly), kopie účtenek, playlisty a jednotlivé stránky "cestovního deníku".
  Abych byla upřímná nijak romanticky tématické knihy nevyhledávám a z anotace na tuhle knihu jsem pochopila, že o romanťárnu jde. Proto jsem se jí z počátku vyhýbala až po dobu, kdy mě zaujal náhled stánek. Měla jsem však pravdu?
  Těžko říct. Ano, v knížce je romance. Ale není to celé o romantice a sbližování dvou lidí - tedy Amy a Rogera.
  Amy má jakéhosi vlastního démona, který jí rve po čas děje knížky na kusy. Démona minulosti -událost, která ji nedává spát a která ovlivňuje její přítomnost.
  Amy po čas knížky sděluje, jak by se zachovala dříve, před událostí, která jí ovlivnila a Amy se tak proto chová jinak něž by se zachovala dřív.
  Roger je v prvním okamžiku, kdy se v knize objeví, dokonalý. Pak se ale ukáže, že něco nebo lépe řečeno někdo z jeho blízké minulosti ho podvědomě nutí "být posedlým". Nechci říct, že Roger je stalker. A už vůbec nechci tvrdit, že Amy ho v tom podporuje. I když někdo kdo je hodně kritický by to tvrdit mohl.
  Řekněme jen, že Roger si musí vyjasnit jednu věc ze své minulosti a Amy má dostatek času. A tak se z naplánované cesty z bodu A do bodu B, stane neplánovaná cesta typu "kde všude se chci zastavit", která stejně nakonec skončí v bodu B jen s hodně velkou oklikou.
  Nechci aby tahle moje první recenze vyzněla nějak příliš kriticky - to ne. Chci být upřímná a sdělit svůj názor na tuhle knihu.
  Za zmínku rozhodně stojí, že sama autorka knihy, se road tripu účastnila a fotky, které můžeme vidět v knize pořídila ona sama.
  Jedná se o oddychovou knihu, jako stvořenou na letní čtení, která po přečtení přinutí většinu čtenářů zachtít po podniknutí vlastního road tripu.
  Vztah, lépe řečeno budování vztahu mezi Amy a Rogerem je zaznamenáno v průběhu knihy. A rozhodně vás můžu ujistit, že se nejedná o další romantickou knihu, kde si hlavní hrdinové, padnou kolem krku, už při páté kapitole a jejich vztah se podobá jízdě na horské dráze - zkráceně řečeno: V knize je zaznamenaný vývoj vztahu dvou lidí, který připomíná vývoj vztahu z normálního světa. Nic není uspěcháno.

  Nejedná se o špatnou knihu. Vlastně je to zatraceně dobrá kniha. Je originální (tedy pro mě - zatím jsem nenarazila na další knihu o road tripu - tedy spíše jsem další takovou knihu nevyhledávala).

  Moje hodnocení:




Žádné komentáře:

Okomentovat